top of page

 

Ärevuse puhul  

 

Kui mõtted teevad ärevaks, siis on hea teada, et midagi ei ole õigesti ega valesti, vaid selle tunde tekitab mõtlemine. Mõelda võib erinevat moodi. Liigne mõtlemine ummistab ajulained ja blokeerib peentunnetuse.

 

Kuid ühendus oma sügavama olemusega on võimalik taastada, sõna- ja mõttevabal, intuitiivsel- ja tundetasandil.

 

Selleks  loo ühendus oma hingamisega, kuula oma südamelööke ja pööra tähelepanu, kuidas sa end oma kehas tunned (olles üksi, suheldes teistega või olles erinevates olukordades) Leia aega, et olla ja jääda oma hingamise, südamelöökide ja kehaaistingutega.

See on lihtne viis lõdvestuda, olla hetkes ja tunda elust rõõmu. Tee seda mitu korda päevas ja enne und – sule silmad ja ole endaga. Ole aus. Ole sina.

 

Istu mugavalt sirge seljaga. Parema käe nelja sõrmega tunneta pulssi vasakul randmel.  Aseta sõrmed kergelt ja sirgjooneliselt nii, et tunneksid pulssi igas sõrmeotsas. Käed puhkavad süles. Suuna kergelt suletud silmad kulmudevahelisse punkti. Kuula vaikselt igal südamelöögil heli:

 

SAT NAM

 

Aeg: 11 minutit, kuni 31 min.

 

Võid olla ka pikali. Pane käed südamele või nabale, et südamelööke tunda. Võid eelistada tunnetada südamelööke ka mujal kehas (n. kaelas).

 

MÄRKUS: sobilik meditatsioon kui sa ei tea, kuidas mediteerida või soovid arendada keskendumisvõimet. Võimaldab kontrollida oma reaktsioone mistahes olukorras ja võib tuua rahu ning keskendumise  ka kõige hajusamasse meelde.

 

 

Immuunsüsteemi stimuleerimiseks

(Praana, pranee, pranayam lk 187)

Toob immuunsüsteemile infektsiooniga võitlemiseks energiat, väga raviv.

 

Istu sirge seljaga, rind ees ja tõmba lõug kergelt kaela ligi.

Siruta keel pikalt suust välja ja hakka nagu koer palavusega, kiiresti välja ja sisse hingama.

Oluline, et rõhk oleks väljahingamisel. Tee seda hingeldavat, ähkivat ja diafragmat liigutavat hingamist 3 kuni 5 min.

Lõpetuseks hinga sisse, hoia õhk sees 15 sek ja suru keel kurgu lakke. Hinga välja.

Korda sama lõpetust veel 2 korda.

 

Kui tunned tehes kipitust varvastes, reites ja alaseljas, siis on see märgiks, et teed harjutust õigesti.

 

 

Korduste arvu mõjust 

 

On vaja 40 päeva, et muuta harjumust,

90 päeva, et uut harjumust kinnistada,

120 päeva, et uus harjumus muutuks osaks sinust,

1000 päeva, et valdaksid uut harjumust meisterlikult.

 

Muutes harjumust, muudad saatust.

Inimese meel töötab tsüklitena ja tsükleid saab ära kasutada käitumismustrite muutmiseks.

 

 

Meditatsiooni kestuse mõjust

 

3 min. mõjutab aurat, vereringet ja vere stabiilsust.

11 min. muudab närvi- ja näärmesüsteemi

22 min. tasakaalustab positiivse, negatiivse ja neutraalse meele ning need hakkavad koos tööle

31 min. võimaldab näärmetel, hingamisel ja keskendumisel mõjutada kõiki raku- ja keharütme. Mõjutab 3 gunat, 31 tattvat, kõiki meele projektsiooni kihte.

62 min. muudab aju hallollust, alateadvuslik ja väline projektsioon on integreeritud.

  • Wix Facebook page
bottom of page